Osoby niesłyszące mają nowego sprzymierzeńca na dworcu kolejowym. Jest nim tłumacz języka migowego on-line. Docelowo takie urządzenie ma działać jeszcze w kilku innych miastach oraz ma być wzbogacone o obsługę zagranicznych turystów.


Tłumacz języka migowego pomoże niesłyszącym np. w kwestiach związanych z zakupem biletów czy uzyskaniem potrzebnej informacji. Wspomniany zakup biletu będzie wyglądał tak: niesłyszący podejdzie do kasy z zainstalowanym tłumaczem, kasierka wybierze odpowiedni przycisk i połączy się ze zdalnym tłumaczem. Ten porozumie się z niesłyszącym i przekaże informacje kasjerce tak, aby ta wiedziała, jaki ma sprzedać bilet i na jaką trasę.


Urządzenie na krakowskim dworcu dostępne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-17.30.


Parę dni temu Przewozy Regionalne zainstalowały podobne urządzenie na dworcu w Kielcach. Tłumacz dostępny jest w dni robocze w godzinach 7.00-18.00.


Obecnie spółka Przewozy Regionalne planuje uruchomienie wideo tłumaczy języka migowego jeszcze w 6 innych miastach między innymi w Szczecinie czy Rzeszowie. Co więcej w przyszłości zainstalowane urządzenia mają być wzbogacone w opcję tłumacza języka angielskiego, co niewątpliwie pomoże zagranicznym turystom.


Pierwsze urządzenie typu tłumacz języka migowego on-line zostało zainstalowane w czerwcu 2012 roku w Warszawie na stacji Warszawa Centralna.