Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach rozpoczął kampanię informacyjną na rzecz zatrudniania niepełnosprawnych w województwie śląskim. Hasło kampanii "Nieograniczona energia do życia sprawdza się w pracy" ma pokazać, że nawet osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności mogą efektywnie łączyć pracę zawodową z pasją i obowiązkami rodzinnymi.

 

Twarzą kampanii jest pięć różnych osób, pięć różnych historii, ta sama idea i cel. Bohaterowie kampanii – Karolina Kozłowska, Krzysztof Wostal, Magdalena Kulus (SMAkżycia), Marcin Michalik i Piotr Czarnota będą przekonywać, że warto zatrudniać niepełnosprawnych, a firma na tym tylko zyskuje. Ich sylwetki można zobaczyć we wszystkich większych miastach województwa na wielu billboardach i citylightach (reklamy w wiatach przystankowych).

 

Kampania jest wspierana artykułami prasowymi na łamach Dziennika Zachodniego oraz reklamą na internetowych portalach informacyjnych – Interii, Onecie oraz Wirtualnej Polsce. W kolejnym miesiącu będzie można zobaczyć i usłyszeć spoty reklamowe w regionalnych stacjach telewizyjnych i radiowych. Stałym elementem kampanii jest portal internetowy sprawni-niepelnosprawni.pl , na którym istnieją baza wiedzy na temat zatrudnienia osób niepełnosprawnych, giełda pracy oraz forum.

 

Kampania ma na celu zwiększenie wiedzy i świadomości potencjalnych pracodawców na temat zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, zaś samych osób niepełnosprawnych do przysłowiowego opuszczenia czterech ścian i podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy.

 

Organizatorzy kampanii przypominają, że wśród wielu przedsiębiorców pokutuje przeświadczenie, iż osoba niepełnosprawna jest mniej efektywna i dyspozycyjna. Problemy z przystosowaniem dla niej miejsca pracy są często powodem odmowy zatrudnienia, nawet jeśli kwalifikacje kandydata nie budzą żadnych zastrzeżeń.

 

Dane pokazują, że współczynnik aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym w roku 2011 wynosił w Polsce tylko 22,3%. Oznacza to, że na 100 osób niepełnosprawnych, którzy mogli podjąć zatrudnienie, tylko 22 niepełnosprawnych pracowało. Kampania ma zmienić te negatywne statystyki i pokazać, że mimo ograniczeń związanych ze swoją niepełnosprawnością, niepełnosprawni są takimi samymi, a często nawet lepszymi pracownikami od innych. Na gruncie zawodowym liczą się bowiem kwalifikacje i umiejętności.