Stereotypowe postrzeganie niepełnosprawności i niska wiedza o ich potrzebach jest główną barierą, z jaką na studiach spotykają się osoby z niepełnosprawnościami. Niektóre uczelnie albo kierunki studiów, czy zajęcia w ogóle nie są dla nich dostępne - wynika z publikacji RPO.

 

Z najnowszego raportu Rzecznika Praw Obywatelskich "Dostępność edukacji akademickiej dla osób z niepełnosprawnościami" wynika m.in., że studenci sprawni oraz nauczyciele akademiccy postrzegają niepełnosprawność przede wszystkim jako dysfunkcję lub barierę, a osoba z niepełnosprawnością kojarzy im się niemal wyłącznie z osobą na wózku.

 

"Takie nastawienie społeczności akademickiej może utrudniać lub wręcz uniemożliwiać ukończenie edukacji i zdobycie wykształcenia" - czytamy w raporcie.

 

Więcej na PAP Nauka w Polsce z 5 października 2015

 

Pełny raport Rzecznika Praw Obywatelskich [pdf]