Łódzki przewoźnik wprowadził usprawnienia, które mają ułatwić osobom głuchym i słaboszłyszącym korzystanie z komunikacji miejskiej. W języku migowym dostępne są teraz informacje na stronie internetowej MPK, a w Punkcie Obsługi Klienta działa system wspomagania słuchu.

 

O wdrożeniu nowych rozwiązań ułatwiających komunikację osobom głuchym i słabosłyszącym poinformowano podczas konferencji prasowej w siedzibie MPK-Łódź, które wprowadziło je we współpracy z łódzkim oddziałem Polskiego Związku Głuchych oraz Spółdzielnią Socjalną FADO.

 

Z myślą o tych pasażerach wdrożyliśmy dwa rozwiązania: pierwsze z nich znajduje się w naszym Punkcie Obsługi Klienta - jest nim pętla indukcyjna, czyli system wspomagania słuchu. Przenośne urządzenie umożliwia osobie z aparatem słuchu odbiór nieskazitelnie czystego i wyraźnego dźwięku - powiedział rzecznik prasowy MPK-Łódź Sebastian Grochala.

 

Drugie udogodnienie dotyczy dostępności informacji dzięki przetłumaczeniu na język migowy przepisów taryfowych oraz tzw. mini poradnika MPK-Łódź, w którym zebrano odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pasażerów pytania. Przetłumaczone zostały również materiały z najważniejszymi informacji związanymi z kontrolą biletów.

 

Dzięki zmianom wskazanym przez ekspertów, osoby z problemami słuchu mogą w przystępny dla nich sposób zapoznać się z ofertą, taryfą i przepisami przewoźnika za pomocą internetu oraz zostać lepiej obsłużone na miejscu.


Wszystkie informacje dostępne są na stronie internetowej przewoźnika mpk.lodz.pl.