Kobieta na peronie pcha syna na wózku, w tle widać wagon pociągu 

Od 1 października 2017 roku PKP Intercity wprowadza jasne i precyzyjne procedury organizowania pomocy i przejazdów osób niepełnosprawnych (ON). Wszelkie informacje o tym znajdą się w nowej, intuicyjnej zakładce. Dodatkowo na stronie internetowej przewoźnika pojawi się specjalnie przygotowana wyszukiwarka składów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

PKP Intercity modernizuje swoją flotę, aby zapewnić osobom niepełnosprawnym komfortową podróż. W zakresie realizowanych inwestycji przewoźnik zwiększa liczbę pociągów dostosowanych do potrzeb ON. W ramach aktualnej strategii taborowej na lata 2016-2020 zyska 40 wielofunkcyjnych wagonów COMBO o podwyższonym standardzie. Na ich pokładach znajdą się m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

 

Bezpieczeństwo ponad wszystko

PKP Intercity mając na względzie bezpieczeństwo i komfort osób niepełnosprawnych rekomenduje przejazdy pociągami wyposażonymi w udogodnienia. W takich składach drużyna konduktorska świadczy usługę asysty. W przypadku pomocy osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, pomoc polega na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniu taboru. O potrzebie otrzymania asysty należy poinformować przewoźnika co najmniej na 48 godzin* przed rozpoczęciem podróży.

 

Łatwiejsze planowanie

Zbiór informacji dotyczących udogodnień w składach PKP Intercity, formularz zamówienia asysty czy inne istotne dane niezbędne w planowaniu podróży osób niepełnosprawnych znajdą się w nowej, dedykowanej zakładce na stronie internetowej przewoźnika. Aby ułatwić pasażerom wybór pociągu z odpowiednimi udogodnieniami, powstaje specjalna wyszukiwarka. Podróżny po wpisaniu szczegółów podróży (daty i relacji) oraz wybraniu interesujących go usprawnień, np. wagonu z platformą czy windą, otrzyma listę dostosowanych składów. Do dyspozycji pasażera będzie dedykowana wyszukiwarka, jednak w momencie wystąpienia wątpliwości z wyborem taboru dostosowanego, pomocą posłużą konsultanci Infolinii** oraz kasjerzy.

 

Szczegółowe informacje o dostosowaniu wybranego składu do potrzeb osób niepełnosprawnych można uzyskać w kasie biletowej, Centrum Obsługi Klienta lub dzwoniąc na Infolinię** PKP Intercity. Przewoźnik rekomenduje zakup biletu z wyprzedzeniem – w dostosowanych składach znajduje się ograniczona liczba miejsc dla osób podróżujących na wózkach.

Poglądowa wersja nowej zakładki znajduje się tutaj [LINK]

Bezpieczna i komfortowa podróż

Do dyspozycji pasażerów w czasie przejazdu jest obsługa pociągu. Udzieli ona wszelkich informacji dotyczących połączenia, udogodnień w składzie oraz zasad bezpieczeństwa. Dodatkowo konduktorzy powiadomią pasażera o położeniu pociągu oraz stacji docelowej. Nowoczesne pociągi typu EZT przystosowano również do potrzeb osób niewidomych oraz niedowidzących – miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. W składach zespolonych, czyli w Pendolino, PesaDARCIE i Flircie3, podróżni mogą skorzystać z oferty gastronomicznej – przestrzeń dostosowana do ich potrzeb znajduje się tuż obok miejsca przeznaczonego do konsumpcji. Ponadto niepełnosprawni pasażerowie w składach zespolonych mogą skorzystać ze specjalnie przystosowanej toalety, w której znajduje się przycisk alarmowy – naciskając go, podróżni mogą liczyć na szybką pomoc drużyn konduktorskich w nieprzewidzianych sytuacjach.

 

*Konieczność wcześniejszego zgłaszania przejazdu pasażera z niepełnosprawnością wynika z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady NR 1371/2007 z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Przepisy te obowiązują we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

 

** Infolinia pod numerem 703 200 200 dla abonentów krajowych sieci stacjonarnych i komórkowych. Opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A. Infolinia pod numerem +48 22 3919757 dla abonentów sieci zagranicznych i dla połączeń zagranicznych. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

 

Dodawanie nowych komentarzy odbywa się poprzez platformę Disqus. Można dodawać posty bez rejestracji jako Gość.

Linkownia

 
 

Niepełnosprawna potraktowana jak śmieć

trashcarNiepełnosprawna zwróciła się o pomoc do INTEGRACJI. Została potraktowana jak śmieć i zero skończone - kobieta wylała swój żal na FaceBooku.

Czytaj ...

Zrobiono z nas ŚWIĘTE KROWY

święta krowaPoradnik "Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością" zrobił z nas niepełnosprawnych obrażalskie Święte Krowy

Więcej...

Ergo Hestia roluje niepełnosprawną

traincrashPo katastrofie kolejowej pod Szczekocinami Ergo Hestia zamiast pomóc niepełnosprawnej, jeszcze bardziej utrudnia jej życie.

Więcej...

Początek strony