Człowiek piszący na klawiaturzeDo 31 października 2017 mieszkańcy Poznania, którzy są wykluczeni cyfrowo (np. niepełnosprawni, starsi) mogą ubiegać się o darmowy komputer z dostępem do internetu.
Formularz Zgłoszeniowy dostępny jest w Urzędzie Miasta w Biurze Zarządu Projektu,
ul.Mateki 50, pok. 209

Warunki uczestnictwa w programie i niezbędne formularze [LINK]

Kobieta na peronie pcha syna na wózku, w tle widać wagon pociągu 

Od 1 października 2017 roku PKP Intercity wprowadza jasne i precyzyjne procedury organizowania pomocy i przejazdów osób niepełnosprawnych (ON). Wszelkie informacje o tym znajdą się w nowej, intuicyjnej zakładce. Dodatkowo na stronie internetowej przewoźnika pojawi się specjalnie przygotowana wyszukiwarka składów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

PKP Intercity modernizuje swoją flotę, aby zapewnić osobom niepełnosprawnym komfortową podróż. W zakresie realizowanych inwestycji przewoźnik zwiększa liczbę pociągów dostosowanych do potrzeb ON. W ramach aktualnej strategii taborowej na lata 2016-2020 zyska 40 wielofunkcyjnych wagonów COMBO o podwyższonym standardzie. Na ich pokładach znajdą się m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

 

Bezpieczeństwo ponad wszystko

PKP Intercity mając na względzie bezpieczeństwo i komfort osób niepełnosprawnych rekomenduje przejazdy pociągami wyposażonymi w udogodnienia. W takich składach drużyna konduktorska świadczy usługę asysty. W przypadku pomocy osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim, pomoc polega na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy znajdującej się na wyposażeniu taboru. O potrzebie otrzymania asysty należy poinformować przewoźnika co najmniej na 48 godzin* przed rozpoczęciem podróży.

 

Łatwiejsze planowanie

Zbiór informacji dotyczących udogodnień w składach PKP Intercity, formularz zamówienia asysty czy inne istotne dane niezbędne w planowaniu podróży osób niepełnosprawnych znajdą się w nowej, dedykowanej zakładce na stronie internetowej przewoźnika. Aby ułatwić pasażerom wybór pociągu z odpowiednimi udogodnieniami, powstaje specjalna wyszukiwarka. Podróżny po wpisaniu szczegółów podróży (daty i relacji) oraz wybraniu interesujących go usprawnień, np. wagonu z platformą czy windą, otrzyma listę dostosowanych składów. Do dyspozycji pasażera będzie dedykowana wyszukiwarka, jednak w momencie wystąpienia wątpliwości z wyborem taboru dostosowanego, pomocą posłużą konsultanci Infolinii** oraz kasjerzy.

 

Szczegółowe informacje o dostosowaniu wybranego składu do potrzeb osób niepełnosprawnych można uzyskać w kasie biletowej, Centrum Obsługi Klienta lub dzwoniąc na Infolinię** PKP Intercity. Przewoźnik rekomenduje zakup biletu z wyprzedzeniem – w dostosowanych składach znajduje się ograniczona liczba miejsc dla osób podróżujących na wózkach.

Poglądowa wersja nowej zakładki znajduje się tutaj [LINK]

Bezpieczna i komfortowa podróż

Do dyspozycji pasażerów w czasie przejazdu jest obsługa pociągu. Udzieli ona wszelkich informacji dotyczących połączenia, udogodnień w składzie oraz zasad bezpieczeństwa. Dodatkowo konduktorzy powiadomią pasażera o położeniu pociągu oraz stacji docelowej. Nowoczesne pociągi typu EZT przystosowano również do potrzeb osób niewidomych oraz niedowidzących – miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. W składach zespolonych, czyli w Pendolino, PesaDARCIE i Flircie3, podróżni mogą skorzystać z oferty gastronomicznej – przestrzeń dostosowana do ich potrzeb znajduje się tuż obok miejsca przeznaczonego do konsumpcji. Ponadto niepełnosprawni pasażerowie w składach zespolonych mogą skorzystać ze specjalnie przystosowanej toalety, w której znajduje się przycisk alarmowy – naciskając go, podróżni mogą liczyć na szybką pomoc drużyn konduktorskich w nieprzewidzianych sytuacjach.

 

*Konieczność wcześniejszego zgłaszania przejazdu pasażera z niepełnosprawnością wynika z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady NR 1371/2007 z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Przepisy te obowiązują we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

 

** Infolinia pod numerem 703 200 200 dla abonentów krajowych sieci stacjonarnych i komórkowych. Opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A. Infolinia pod numerem +48 22 3919757 dla abonentów sieci zagranicznych i dla połączeń zagranicznych. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.

 

Dodawanie nowych komentarzy odbywa się poprzez platformę Disqus. Można dodawać posty bez rejestracji jako Gość.

Linkownia

 
 

Niepełnosprawna potraktowana jak śmieć

Niepełnosprawna jak śmiećNiepełnosprawna zwróciła się o pomoc do INTEGRACJI. Została potraktowana jak śmieć i zero skończone - kobieta wylała swój żal na FaceBooku.

Czytaj ...

Zrobiono z nas ŚWIĘTE KROWY

święta krowaPoradnik "Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością" zrobił z nas niepełnosprawnych obrażalskie Święte Krowy

Więcej...

Ergo Hestia roluje niepełnosprawną

Ergo Hestia roluje niepełnosprawnąPo katastrofie kolejowej pod Szczekocinami Ergo Hestia zamiast pomóc niepełnosprawnej, jeszcze bardziej utrudnia jej życie.

Więcej...

Początek strony