Łódzki magistrat wprowadza usługę Mobilnego Urzędnika, który przyjedzie do domu osoby niepełnosprawnej czy seniora, przywiezie niezbędne formularze do wypełnienia, pomoże w ich uzupełnieniu i zawiezie je do Urzędu Miasta Łodzi czy jego jednostek.

 

Usługa Mobilnego Urzędnika skierowana do mieszkańców Łodzi, którzy z powodu niepełnosprawności, wieku lub konieczności opieki nad osobą zależną doświadczają problemów z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta Łodzi (Oddziale ds. Osób Niepełnosprawnych). Zakres spraw, jakie można załatwić w ramach działania Mobilnego Urzędnika jest określony w regulaminie opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miasta.

 

W ramach projektu można m.in.:


• zamówić konsultację z Rzecznikiem Osób Niepełnosprawnych w domu
• otrzymać Łódzką kartę bez barier
• otrzymać abonament na parkowanie typu C 
• przystąpić do projektu Łódzki kompas wsparcia społecznego i zawodowego w swoim domu 


Chęć skorzystania z obsługi Mobilnego Urzędnika można zgłaszać pod numerem telefonu: 42 638 45 40, codziennie, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00, a we wtorki w godzinach 9.00 – 17.00.


Projekt jest realizowany ze wsparciem unijnym. Jego pilotaż potrwa do marca 2021 roku. Jeśli się sprawdzi i będzie potrzeba realizowania takich usług dla mieszkańców – może być kontynuowany.