Dla osób o ograniczonej możliwości ruchowej, które nie są wstanie dotrzeć do urzędu miasto Łódź uruchamia usługę "mobilnego urzędnika", w ramach której to urzędnik przyjedzie do domu mieszkańca celem załatwienia spraw urzędowych.

 

W lutym do osób, które nie są w stanie samodzielnie dotrzeć do Urzędu Miasta Łodzi przyjedzie urzędnik, pomoże wypełnić dokumenty i zawiezie je sam do urzędu.

 

- A właściwie dwóch urzędników: pracownik biura łódzkiego Rzecznika Osób Niepełnosprawnych oraz Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami. Naszą pomoc kierujemy szczególnie do osób, które mają znaczny stopień niepełnosprawności, choroby neurologiczne, ograniczoną możliwość swobodnego poruszania się, która uniemożliwia samodzielną wizytę w urzędzie miasta. Wystarczy zadzwonić na numer (42) 638 45 40, do oddziału do spraw osób niepełnosprawnych i umówić się na wizytę. Na telefony czekamy od 1 lutego. Planujemy, by "mobilny urzędnik" ruszył we wtorek 15 lutego. A każde następne wizyty były umawiane na kolejne czwartki i wtorki. Oczywiście, jeśli zgłosi się do nas osoba, która tej pomocy będzie potrzebowała wcześniej - pojedziemy, kiedy będzie trzeba - mówi Katarzyna Tręda - Pisera, łódzki Rzecznik Osób Niepełnosprawnych.


„Mobilnych urzędników" ma być w sumie czterech. Pomogą we wszelkich sprawach urzędowych jak, np. złożyć wniosek o wydanie Łódzkiej Karty Bez Barier, wniosek o dodatek mieszkaniowy czy potwierdzić założenie Profilu Zaufanego.


Projekt "mobilnego urzędnika" funkcjonował już w Łodzi jako pilotaż: od grudnia 2020 r. do czerwca 2021 r. Wtedy też udało się dojechać do domów i pomóc około 60 osobom. Ten czas pokazał, jak bardzo taka usługa potrzebna jest na stałe.